Geschiedenis
  • Home
  • Geschiedenis
    • 2006 >
      • Bezichtiging
      • Voorlopig koopcontract
    • 2007 >
      • De eigendoms papieren
      • De Bakker en z'n vrouw
      • Bouwvergunning
      • De eerste zomervakantie
      • Nog even afmaken
      • Nieuwe spanten
    • 2008 >
      • Het grote transport
      • Het tweede transport
      • Spanten
      • Dak vernieuwen-zomervakantie (aug.2008) >
        • Het dak slopen
        • Vaccineren
        • De schoorsteen moet roken
        • Voor de helft onder de pannen
      • Pannen ophalen en dak vernieuwen (okt. 2008) >
        • Pannen ophalen
        • Een dak klaar, een om mee te beginnen
        • De nieuwe weg
        • Toch nog een beetje vakantie
    • 2009 >
      • Staldeuren
      • Staldeuren transport
      • Beton storten en metselen
      • Het dak compleet >
        • Soms zit het tegen
        • De boog kan niet altijd gespannen zijn
        • Zonder water
        • Bedankt
      • De dakletters
    • 2010 >
      • Uitbreiding
      • Metselen, metselen en nog eens metselen
      • Drukte in Les Trois Taillants >
        • Nieuwsgierige koeien
        • We zullen doorgaan
        • Op eenzame hoogte
        • Bedankt maar weer
      • Het dak is klaar
    • 2011 >
      • Einde van een tijdperk
      • Grenzen verleggen
      • Tutt, tutt.....dat is snel
      • Een lange zomer >
        • Twee mannen (week1)
        • Regen, regen, regen (week3)
        • Tour de france (week2)
        • Druk, druk, druk (week4)
        • Weer twee mannen (week5)
        • De 2 mannen gaan door (week6)
        • Weer naar Nederland (week7)
        • Bedankt allemaal
      • Vandaag is geel
    • 2012 >
      • Een goed begin.......
      • Hoeveel geluk kan je hebben
      • Een warme zomer >
        • Week 1
        • Week 2
        • Week 3
        • Week 4
        • Week 5
        • Week 6
        • Iedereen bedankt
      • Herfst
    • 2013 >
      • Ingesneeuwd
      • Nieuwe verslaving
      • Zomervakantie >
        • Elektriciteit (week 1)
        • Hitte (week 2)
        • Storm en onweer (week 3)
        • Gescheiden voor een week (week 4)
        • Er is er één jarig (week 5)
        • Eikelmuis (week 6)
        • Houtzagen (week 7)
      • Nummer 25
      • En toen was er licht
    • 2014 >
      • Blauwe enkel
      • Op heterdaad
      • Zomervakantie 2014 >
        • Zonder staart
        • Beton sjouwen
        • Boomhut
        • Vader en zoon
        • Sodeknetters
        • Stucwerk
      • Pipowagen drie
      • Muizenjacht
      • Spannende reis
    • 2015 >
      • Blubber
      • Verhuizen
      • De laatste zomervakantie >
        • Le grand depart
        • Nieuwe werkplaats
        • Heimwee
        • Internet
        • Waterleiding
        • Afscheid
        • Acadiane
      • Kattenhospitaal
      • Machine-transport
      • Graven
      • Warm, warmer, heet
    • 2016 >
      • Januari 2016
      • februari 2016
      • maart 2016
      • april 2016
      • mei 2016
      • juni 2016
      • Juli 2016
      • Augustus 2016
      • September 2016
      • Oktober 2016
      • November 2016
      • December 2016
    • 2017 >
      • Januari 2017
      • Februari 2017
      • Maart 2017
      • April 2017
  • Contact
  • Video's
  • Franse vertaling
  • Albums
    • Fotoalbum 2006-2007
    • Fotoalbum 2008
    • Fotoalbum 2009
    • Fotoalbum 2010
    • Fotoalbum 2011
    • Fotoalbum 2012
    • Fotoalbum 2013
    • Fotoalbum 2014
    • Fotoalbum 2015
  • Links

Vandaag is geel......(oker geel)                             oktober 2011


De wekker gaat om half 5 al af. Dat is vroeg. Maar we gaan dan ook wel naar onze stek in Frankrijk. Dus we vinden dat helemaal niet erg. Door de vroege wektijd komen we wel lekker vroeg aan in Les Trois Taillants. Het weer in Frankrijk is prachtig. Volop zon en 22 graden. Prima weertje om alles op het gemak uit te pakken. Voor ons doen zijn we erg vroeg klaar met alles in orde te maken. Meteen worden er al plannen gemaakt.
Picture
Picture
Picture
Omdat de weersverwachting laat zien dat we eerst een paar dagen mooi weer hebben besluiten we om nog even snel naar de Brico te gaan om “enduit” te halen. We kunnen dan op zondag al beginnen met het afwerken van de buitenkant van het huis. We kiezen voor een mooie kleur. “Ton pierre”, steenkleur als we het vrij vertalen. Het is een lichte oker geel. Een erg mooie kleur. Dit is ook de kleur zoals vroeger ook ons huis afgewerkt is geweest, denken we. Daarna nog even boodschappen doen en de auto weer voorzien van nieuwe diesel. Terug naar onze boerderij en we nemen de eerste pastis. Allemachtig, wat hebben we zo even snel een hoop gedaan vandaag. We gaan dus wel heel tevreden naar bed en genieten van de nachtelijke stilte. Hier hebben we echt naar verlangd.


Picture
Zoals gezegd gaan we de eerste werkdag meteen van start met de arbeid. Bram en Lars gaan zich verdiepen in de materie van de “enduit” en Annette gaat de braamstruiken te lijf om ze zo klein te knippen dat ze makkelijk op de brandstapel kunnen. En Annette heeft gewonnen van de bramen. Het was een spannende wedstrijd maar met wat hulp van Lars verloor de braamstruik en eindigt tenslotte op de brandhoop.
Picture
Picture

De volgende dagen blijft het weer echt prachtig en gaan we nog steeds vol goede moed verder met het afwerken van de buitenmuur van het huis. Soms valt het niet mee. Dan valt het meer naar beneden, maar over het algemeen is het eindresultaat echt wel naar ons zin. De tuin wordt ook volledig aangepakt. Naast het huis waar de struiken inmiddels tot goothoogte komen wordt alles kort geknipt. Het ruimt lekker op. Alle doorgeschoten struiken verdwijnen ook naar de brandhoop. Alles wordt lekker schoon geharkt. Het is een immens karwei maar het loont wel de moeite. Tot onze verbazing vinden we een verzameling lege flessen waarmee je de lege flessen afdeling van de AH helemaal mee kan vullen. Niet normaal. We beginnen toch te denken dat de vorige bewoner een goede drinker is geweest. Of was het toch van Lars die zijn drankprobleem niet openbaar wil maken?
Picture
Picture
Picture

De ochtend hebben we gebruikt om ons naar het gemeentehuis te begeven. We moeten een bouwvergunning aanvragen voor verschillende dingen in ons huis. Hier moet je wel een ochtend voor uittrekken. We zijn lang bezig geweest maar er is nu een aanvraag weg voor het raam in de kopgevel, voor vier dakramen, voor het bewonen voor de zolderverdieping met twee kamers en voor het plaatsen van een trap. We krijgen weer alle hulp die we nodig hebben om de aanvraag goed weg te krijgen. Geweldig hoor zoals dat hier gaat. Iedereen die langskomt wordt ook tussendoor geholpen en mijn tekeningen worden ook nog even gewijzigd door de ambtenaar. En voor je het weet is de ochtend weer voorbij.

Picture
Picture
Picture
Picture

Het blijft maar mooi weer en we gaan dus steeds verder met het afwerken van de buitengevel. Lars en Annette gaan nog steeds verder met de begroeiing en zo wordt het een steeds mooier gezicht in Les Trois Taillants.
Picture
Picture

Wanneer we met de afwerklaag op de hoek van het huis zijn stoppen we hier weer eens mee. Zo leuk werk is het nou ook weer niet. Maar eigenlijk hebben we nog andere plannen. We willen de indeling van het huis aanpassen. We hebben al een uitgewerkt plan bij ons. Wat we willen doen is de muren die weg moeten zo veel mogelijk nu weghalen. De muren moeten ingeslepen worden en weg gebroken. Je kan je natuurlijk wel indenken wat dit voor zooi geeft. We willen dus alles achter elkaar doen om zo maar één keer in het stof te staan. En dat stof is er in grote hoeveelheden gekomen. Het was een plaatselijke mist die niet verder kwam dan dat ene huis in Les Trois Taillants. Maar het was een hele dichte mistbank.
Picture
Picture
Picture

Picture
Als de mist is opgetrokken moet alles nog opgeruimd worden. Wat een zooitje. Annette zorgt ervoor dat al het afvalhout op de brandhoop terecht komt en ze heeft genoeg brandstof voor twee dagen. Maar ook al het puin gaat op een hoop en het hele huis wordt weer mooi opgeruimd. Nu kan dan eindelijk de trap op zijn plek en kunnen we hem in volle glorie aanschouwen. Met al die muren die nu weg zijn hebben we ineens een heel ruime doorzon woning gekregen. Dit gaat wel weer veranderen hoor.

Picture
Picture

Na al het harde werken doen we het de laatste twee dagen rustig aan. We ruimen alles op het gemak op en gaan nog even de appelboom te lijf. Deze boom is zo raar van vorm en half dood dat we besloten hebben hem goed in model en helemaal kaal te maken. En als alle takken weer op een stapel liggen is het echt tijd om al het gereedschap en de huishoudelijke spullen weer in te pakken. De plicht roept weer in Nederland. Dus met hangende hoofden vertrekken we weer. Maar wel met een huis in Frankrijk dat er inmiddels heel mooi uit gaat zien. Maar ze zal wel even zonder ons moeten. Volgend jaar in het voorjaar zullen we elkaar weer ontmoeten.

Picture
Picture
Picture

Terug naar de begin-pagina
Deze site is gemaakt door Bram Vroon ([email protected])

Al het beeldmateriaal op de site is eigendom van Bram Vroon.

De beelden mogen niet voor andere doeleinden gebruikt worden zonder toestemming van de eigenaar.





De fotoboeken van alle jaren bekijken
Hoe moet ik er komen?

Het weer in "Les Trois Taillants"
Traduire le site
2006  2007  2008  2009  2010  2011  2012  2013 2014
Alle video's bekijken
de reis naar LTT

Volg ons op facebook
Nieuws
Contact
Vertaal de site


'Les Trois Taillants' een geweldige plek in Frankrijk